2012年2月23日木曜日

このコンピュータからthemost最近のeBayの検索では、何だったの

海外の最新ビジネス事情 | SUGO-BLOG - Part 2

本日のスゴブログは、初の寄稿記事です。

記念すべき第一回目は、webコンサルティング会社、アンダーワークス株式会社勤務、

文山 拓也さんからの寄稿記事です。

今後スゴブログでは寄稿記事を積極的に募集しますので、

ご興味ある方はお気軽にお問い合わせ下さい。

 

さて今回は、「写真アプリ「Instagram」が、なぜ人気なのかについて」の翻訳です。

翻訳元はこちらです。

Why Instagram Is So Popular  from Techcrunch

2011年の"iPhone App Of The Year"にも選ばれた理由も、このブログを読めばわかるかもしれませんよ。

 

Editor's note:

Guest contributor Nate Bolt runs the UX firm Bolt | Peters, teaches design research at SVA iXD, and made that one SF to Paris time lapse.

編集者注記

ゲスト寄稿者のネイト・ボルトはユーザーエクスペリエンス会社のボルト・ピーターズを経営しており、SVA iXDでデザイン研究について講義し、「パリへの時間経過」という動画の製作者でもある。

 

I get asked a lot why Instagram is so popular. It might be because we just threw the first iPhone photography conference, 1197, or because I allegedly run a company that studies and designs interfaces. It could also be the world of photography is changing so fast that lots of us nerds are talking about how a tool like Instagram can pass 10 million users in 355 days. The interface implications are fascinating, the company and technology dynamics of serving content to 10 million users with less than ten employees are fascinating, the artistic content is fascinating, and the reasons why people like me are so addicted to the damn thing are fascinating. Here's a crack at why, since I think some other attempts haven't quite captured it.

なぜInstagramがこんなにもポピュラーなのかよく尋ねられる。

たぶん私達が最初のiPhoneによる写真撮影に関するカンファレンス(1197)を開催した、もしくは私がインターフェースの研究と設計の会社を経営していると伝わっているからだろう。

写真業界の変化が非常に早いことも、私達の多くがInstagramのようなツールが355日間で1000万人にどのように広まったかを議論している理由だろう。

インターフェースは魅力的で、10人にも満たない企業がテクノロジーを原動力として1000万人へとリーチしたことも魅力的で、芸術的なコンテンツも魅力的で、私が中毒になったように、多くの人達をそうさせていることも魅力的だ。どのように説明しようとしても十分ではない。

 

Quality

The quality of camera phone images and filters, whether you love or hate them, is now relatively high.

Instagram came along and offered the same quality and visual appeal as Hipstamatic and other phone apps, but added a simple and well-designed interface to let you choose filters after the photo was taken. The quality of the end image, along with the physical iPhone camera, just hit a certain threshold of quality where the images became visually appealing. Even if you compare Instagram photos to professional Adobe Lightroom plug-ins, Photoshop Actions, and all the tricks and desktop software that photographers use, Instagram photos have a decent quality. The Instagram images are certainly not comparable, in terms of quality or resolution, duh, but the images are at least interesting.


お使いの携帯電話アウトの電話番号をブロックする方法

Of course there are all sorts of drawbacks, most notably in resolution, but the quality is simply high enough to make iPhone users feel there is some artistic merit to their images. And sometimes there is. I'm not going to say how Instagram compares to film because I know film photographers who will slit my throat while I sleep. But the image above, for example, is from one of my favorite Instagram users, Cole Rise, who is the creator of the Rise filter. It shows how an iPhone photo can approach the same technical quality as a DSLR. Even the original Instagram interface had close attention to quality – it was simple but well-designed. I heard Tony Fadell (creator of Nest and former iPod SVP) at Brooklyn Beta this year talk about the need for artistic passion in creating great technology experiences. Instagram delivers one of those great experiences because of their attention to quality in both the filters and the experience of posting photos. And yes, this whole section is a tribute to that crazy diatribe about "Quality" in Zen and the Art of Motorcycle Maintenance, but I digress.

クオリティ

あなたが気に入ろうが気に入るまいが、カメラ付き携帯の写真とフィルター機能のクオリティは比較的高い。

InstagramはHipstamaticや他の携帯アプリと同様のクオリティと描写を実現していたが、加えて、写真を撮った後にフィルターを選べるようにシンプルで良くデザインされたインターフェースにした。

iPhoneのカメラで撮った写真のクオリティは見た感じが魅力的かどうかにおいては一定の域に到達している。Instagramの写真とプロ用の「Adobe」PhotoshopアクションでLightroomプラグインを使った場合や写真家が使う全ての撮影技術やソフトを使った場合と比較しても、Instagramで撮った写真はかなり良いクオリティである。Instagramの写真のクオリティや解像度を明確には比較できないが、少なくとも面白い。

もちろん解像度においてもっとも顕著に色んな欠点があるが、クオリティは単純に十分に高いため、iPhoneユーザーは自分たちが撮る写真に芸術性のメリットがあると感じている。

私はInstagramをフィルムと比較するつもりはない。フィルムを使う写真家が私が寝てる間に首を切り裂こうとすることを知ってるからだ。しかし、例えば上の写真は私の大好きなInstagramユーザーの一人であるCole Rise(ライスフィルター機能の作者)によるものだ。これはiPhoneによる写真がどのようにすればデジタル一眼レフと同様の技術的なクオリティに近づけるかについて示唆している。

当初のInstagramインターフェースでさえ品質に細心の注意を払っていた(シンプルだが良くデザインされていた)。私は今年、Brooklyn BetaでTony Fadell(Nestと旧iPodのSVPの作者)から優れた技術がもらたすエクスペリエンスにおいて芸術的な情熱は必要かどうか話を聞いた。

Instagramはフィルター機能と投稿写真がもたらすエクスペリエンスの両面のクオリティへの配慮によって素晴らしいエクスペリエンスをもたらしている。このセクション全体では禅とオートバイメンテナンスにおけるアートの"クオリティ"についての、狂おしいほど痛烈な非難への賛辞である、が脇道にそれてしまった。

 

Audience

It's not just social, stupid.

So you have the nicer quality in Instagram, but so what? There are a bunch of apps that let you mess with iPhone photos.  The real clever part of Instagram is the audience component. Most articles tend to focus on the social or community aspect of the Instagram app, but labeling it a social networking tool is a mistake, because it's not just social. It's about having an audience for what you produce, and participating in an audience for other peoples' photos. Basically, the same rewarding experience that people get (got?) from Flickr is what makes Instagram popular, but with these three differences:

オーディエンス

それは単にソーシャルであるというわけではない。


料を見つけるためにどのように

Instagramでより良いクオリティが得られるが、だから何だというのか。iPhoneで撮った写真を台無しにするアプリが沢山ある。Instagramの本当に巧妙な部分は、オーディエンスの構成だ。ほとんどの記事はInstagramの社会やコミュニティの側面に焦点を当てる傾向があるが、Instagramがソーシャルネットワーキングツールだと決め付けるのは間違いである。

なぜなら単にソーシャルであるというわけではないからだ。自分が生み出すものにオーディエンスが集まり、他の人の写真へのオーディエンスにも参加する。基本的に、Flickrから得られる(得られた?)同様の体験がInstagramをポピュラーにしたが、3つの点で異なる。

1:Access. With popular or eccentric Instagram accounts, you get a peek into another world that isn't quite possible with other services. If you want to only follow a circus security guard or a famous musician, you can do that through the intimacy of cell phone photos. You can also grant access to your close friends and family to share what you're doing. It was the Community Manager at Instagram, Jessica Zollman, who pointed out to me, "Instagram can be a window to places and things you don't normally get to see," (disclosure: Jessica is a friend and co-creator of 1197).

1:アクセスの容易性

ポピュラーまたは風変わりなInstagramのアカウントをフォローすることによって、他のサービスでは全く不可能な別世界を垣間見る。もしサーカスのガードマンまたは有名なミュージシャンだけをフォローしたりすれば、携帯電話の写真による関係を通じてそうすることができる。また、自分が今何をやっているかをシェアする対象を親密な友人や家族にすることもできる。InstagramのコミュニティーマネージャーだったJessica Zollmanは「Instagramは普通は見ることのできない場所や物への架け橋になり得る」(Jessicaは友人であり、1197を共催した)と私に指摘した。

2:Immediacy. You can get an immediate audience for your work. Plain and simple. If you're a skilled photographer, handy with cats, pretty skies, or bikini tops, you can generate a fair amount of audience attention in a short time. This lets you put quick creative energy into photos and get them out to people in seconds. Knowing they'll be be published instantly from the camera changes our approach to photos a little, and it's attractive. Of course there is a ton of merit to the deliberate slow creation of photos, but we're just looking at why people love Instagram, not whether it's destroying the soul of photography. Let's not go there. Besides, it's not.

2:即時性

自分の作品をすぐにオーディエンスに見せることができる。分かりやすく単純だ。もしあなたが技術のある写真家で、猫がいて、とても良い天気で、ビキニだったとしたら、短時間で非常に沢山のオーディエンスから注目を集めるだろう。この状況であなたは写真に素早く創造的なエネルギーを注入して、数秒で人々にもらたす。写真の使い方を少し変えることによってすぐに公開されることを知っていれば、写真は魅力的になる。もちろん写真を考えながらゆっくりと作り出すことにも多くのメリットがあるが、写真家魂を壊しているかどうかはさておき、私達はそれが人々がInstagramを好きな理由だと考えている。

3:Those little switches.

Using the APIs from Facebook, Twitter, Foursquare, and other services, Instagram lets you share from one single screen. Brilliant. I had never seen photo-sharing across services stripped down so simply before. The sheer volume of Instagram tweets, before it even launched, generated a lot of curiosity. That was a big part of how the app got popular. And yes, there is a lot of hatred for Instagram photos pushed through to Facebook or Twitter, because some of us may over-share, but again, it expanded the popularity of the app rapidly.


どのように私は、国際的なニュースグループにアクセスできます。

On the flip side of the API game, it's obvious that opening up their own platform so that thousands of sites and apps could use the Instagram API was a smart move. It's a classic example of why the ol' API strategy works so well. It's worth noting that Instagram doesn't let you upload with their API, and it strikes me as a deliberate and purposeful choice. They keep the service constrained to iPhone photos that way, or at least force you to transfer your SLR photo to your phone, you big faker, which brings us to the final point.

3:連携の容易性

Facebook、twitter、Foursquare、その他サービスのAPIを使うことによって、Instagramから一つの画面でシェアすることができる。素晴らしい。私は今までこんなにシンプルに複数のサービス間で写真をシェアできるサービスを見たことがない。膨大な量のツイート(発信する前でさえ)はとても多くの好奇心を生み出す。これがInstagramがポピュラーになった大きな理由の一つだった。一部の人は恐らくシェアし過ぎているため、Instagramの写真がFacebook、twitterに送信されることを嫌う人が多くいるが、もう一度言う、それがInstagramを急速に普及させた理由だ。

そういったAPI交戦の一方で、数千のサイトやアプリケーションがInstagramのAPIが使えるよう彼ら自身のプラットフォームをオープンにすることが賢明であることは明らかだ。これは古典的なAPI戦略が非常に上手くいった理由の典型例だ。InstagramがAPIを使ってアップロードすることを許可しないことに全く価値はないし、非常に計算された選択肢として私は捉えている。iPhoneの写真をそのような方法で留めておく、もしくは一眼レフの写真を携帯電話に転送することを強要するとしたら、あなたはとんでもない詐欺師で、私達によって最後の接点となる。

 

Constraints

It's funny how hard it is to pick an interesting image from a giant grid on a web site. It's also funny how many images we look at each day. What's not funny is how much all that digital viewing numbs our senses and sucks our souls. I'm speaking in terms of science, of course. But when you display one image at a time in a series that's essentially customized, based on time, something profound happens. More weight and significance is placed on each image, just because you have to consider it, at least for a split second, in your feed. Instagram forces you to focus.

It might seem trivial, but showing one photo at a time is a design decision that creates more value for each image, and enhances your viewing experience. Plus it doesn't hurt to have the images trapped inside a beautiful iPhone screen. It almost doesn't matter who you follow—their photos probably look better one at a time. From a UX perspective, we keep learning that interfaces with constraints are successful, and it seems like such a straight-forward principle (140 characters, ahem), but it's kind of worthless on it's own. Obviously you can't introduce constraints without other elements, which is why this is the last point. There's something enticing about knowing that most Instagram photos are created on the iPhone, since it introduces a NASCAR-like equality. That makes it fun to see what other people can create with the same technical constraints you have. Photography has always been all about the equipment, and not at all about the equipment. Knowing millions of people are creating with roughly the same camera and app as you makes it exciting creatively. So constraints, combined with quality and an audience are what makes Instagram so addictive.

注視させる仕掛け

Webサイト上にある巨大なグリッドの中から面白い写真を見つけるのは非常に難しいが楽しい。毎日沢山の写真を見るのも楽しい。何が楽しくないかと言うと、沢山の数値を眺めることで、それは感性を麻痺させ、魂を吸い取る。もちろん、私は科学的視点から話している。しかし、時系列で並べられた加工された写真のまとまりを一度に表示させれば、重要な意味が生まれる。一枚一枚の写真ではもっと重要な意味が生まれる、なぜなら少なくとも0.5秒はフィードを見たときに考えさせられるからだ。Instagramは意味を付与してくれる。


些細なことのようだが、一度に一枚の写真を見せることはそれぞれの写真に対してより価値を創造する仕組みであり、視覚体験を向上させる。加えて、美しいiPhoneの画面内に写真を持ってくることで傷つけることはない。フォロワーにはほとんど関係のないことだ。写真は恐らく一回ごとに見せることでより良く見える。ユーザーエクスペリエンスの観点では、私達は注視させるインターフェースは成功であると学び続けており、(140文字のような)簡単な原則のように思えるが、それ自身には価値のある類のものではない。明らかに他の要素によって注視させているとは説明することができず、最後に挙げる成功ポイントである理由だ。NASCARのようなものが導入された時以降、ほとんどのInstagramの写真がiPhone上で創作されるということ� ��知るのは何だかそそられる話だ。他の人が同じような技術的に注視させる仕掛けによって何かを創造することを見るのは楽しい。写真は常に装置が全てだったが、今はそうではない。100万の人が作りの粗い同じようなカメラとアプリで創作していることを知るのはワクワクする。クオリティーやオーディエンスの組み合わせによってなされる注視させる仕掛けがInstagramの中毒性を発生させている。

 

The End Part

Social apps have an ephemeral quality. We used to joke that sites like MySpace or Friendster were like night clubs. They are cool for a little while, but then people want to go somewhere else. Every once in a while, you have a club that endures, but it's rare. Even my beloved Flickr seems a little deserted lately. So what will keep Instagram popular in the long haul? Probably staying committed to a great experience that excites them, which is likely what they've been doing, and maybe avoiding acquisition. Of course that might mean continuing to make people puzzle at why there are no official web or Android apps, but given their record of relatively few performance and stability issues, it seems like they have a pretty good handle on what impacts popularity. In the end, focus always wins.

Photo credit: Cole Rise

最後に

ソーシャルアプリは短命である。私達はMySpaceやFriendsterのようなサイトがナイトクラブのようだったとジョークを飛ばしたものだ。それらはしばらくの間はクールだが、その後人々は他のところに行きたがる。たまに耐えるナイトクラブもあるが、それは稀だ。最愛のFlickerでさえ最近は少し捨てられたように見える。では、長い目で見てInstagramが普及し続けるだろうか?恐らく留まるかどうかは今までそうであったように人々をワクワクさせる体験を与え続けられるかどうかと買収を回避できるかによる。もちろん公式のWebまたはAndroidアプリが存在しないため、人々はパズルを作り続けることを意味しているが、比較的少数のパフォーマンスと安定性の問題に関する記録があり、Instagramを普及させるにはかなり良い機会である。最後に、 注目を集めることが常に一番だ。

参照記事:

寄稿者まとめ

商品やサービスがなぜ普及したか成功要因を考えるのは非常に難しい。必ずしもクオリティーが高いからといって一番のシェアを獲れるわけではない。VHSがBetaに勝利したようにクオリティではなくプロモーションが決め手になったケースがある。昨今のオンラインビジネスではいかにソーシャルを重視し、ユーザー同士の繋がりを楽しませるかがかなり重要になっている。

本記事でもInstagramはクオリティーや注視させる仕掛けと共にオーディエンスとの繋がりというソーシャル性が成功要因として挙げられました。Instagram以外でポピュラーになったサービスは何が成功要因だったのでしょうか?一緒に議論してみませんか?



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